![]() |
| Salakmotorozás Észtországban: verseny Kohtla-Nömme pályáján. Fotó: Sportowefakty.pl |
A nonprofit alapon működő bajnokság szabályai szerint egy csapatban három versenyzőnek kell indulnia, melyből kettő 15-21 év közötti fiatal legyen, ám kivételes esetekben két idősebb versenyző is lehet a gárdában. A bajnokságban érdekes módon olyan egyesületek vesznek részt, ahol évek óta nem rendeztek rendszeresen versenyeket ilyen például az oroszországi Szentpétervár, ahonnan egyébként a világbajnokságon motorozó Emil Sayfutdinov is származik, vagy Észtország, melynek salakmotorozásáról keveset tudunk.
A többi nemzettel ellentétben az észt salakmotorozásról nem sok információt ismerünk, nem látjuk versenyzőiket a nemzetközi porondon, sokak nem is tudják, hogy létezik ez a sportág Észtországban. Az észt salakszórás pedig nem túl erős, ám annál juniorközpontúbb. Jelenleg a fővárostól, Tallintól mindössze 15km-re található Tabasalu nevű 3500 főt számláló városka mellett található egy pálya, mely a Ranna Speedway nevet viseli. Az egyesület 2012-ben kezdte újjáéleszteni az észt speedway-t, s jelenleg 6 junior motorozik 250-es és 500-as géposztályban, míg 10 fiatal húzza a gázt 80 köbcentis vasparipán. A srácok fővároshoz közeli pálya mellett egy tőle 165km-re található másik oválon Kohtla-Nõmme városában is gyakorolhatnak, mely egészen közel, 35 kmre található az orosz határtól, s 220 km-re Szentpétervártól. A két pálya mellett Lettországban és Finnországban edzenek és versenyeznek, míg a lengyel ligában szereplő Lokomotiv Daugavpils látja el őket motorokkal és alkatrészekkel.
Salakmotoros élet Kohtla-Nőmme városában.
A Balti Kupában részt vevő egyesületek:
1. Auseklis Riga (Lettország)
2. VRT Varkaus (Finnország)
3. J&U Speedway Racing Team Kohtla Nomme (Észtország)
4. Latgale Junior Daugavpils (Lettország)
5. Rovnó Speedway (Ukrajna)
6. Newa Speedway Szentpétervár (Oroszország)






.svg.png)



