Török gumigyártó lett a világbajnokság partnere - m

Friss

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2018. február 25., vasárnap

Török gumigyártó lett a világbajnokság partnere

Törökország bevonul az egyéni salakmotoros világbajnokság vérkeringésébe, ám nem helyszínként hanem az Anlas cégnek köszönhetően hivatalos gumipartnerként. Az abroncsokat eddig a cseh Mitas biztosította a világsztároknak, fordulóról fordulóra, míg az elkövetkezendő három esztendőben a törökök töltik be ezt a szerepet. 
Új gumik érkeznek a világbajnokságba. Fotó: Gregorz Jarosz / Sportowefakty.pl
Az egyéni világbajnokság hivatalos weboldalán, a SpeedwayGP.com-on jelentette be, hogy három éves szerződést kötött a török ANLAS céggel, aki Grand Prix széria hivatalos gumipartnere lesz. A cég a Prágában megrendezendő Cseh Nagydíj főszponzora is lesz a korábbi Mitast felváltva. A törökök a közlemény szerint másfél éve fejlesztik az új abroncsokat, hogy a legváltozatosabb körülményeknek is megfeleljenek.

Az új abroncsok tervezése során versenyzőkkel dolgoztak együtt (az nem derült ki, hogy kikkel - a szerk.), akiknek meghallgatták az igényeiket, s így készültek el a belső nélküli gumik, amelyek állandó keménységgel bírnak bármilyen hőmérsékleten. Felépítését úgy tervezték, hogy minden sebességnél nagy stabilitást nyújtson, míg futófelülete félkemény keveréket kapott, mely jobb tapadást eredményez, különösen a startoknál.

A BSI Speedway vezérigazgatója, Torben Olsen örül, hogy új támogatót kapott a sportág.
Örülünk, hogy az ANLAS szerepet vállal a FIM Speedway Grand Prix szériában. A fejlesztések és innovációk csak javítják a sportágat, s tudjuk, hogy keményen dolgoztak azon, hogy remek gumiabroncsokat gyártsanak a világ legjobb versenyzőinek. Biztosak vagyunk benne, hogy fantasztikusan fognak teljesíteni a pályákon, s alig várjuk, hogy az elkövetkezendő néhány évben együttműködjünk az ANLAS-szal. - zárta sorait Olsen.
Az ANLAS termékei. Fotó: anlas.com
A világbajnokság gumipartnere eddig a cseh Mitas volt, amely cég jóval nagyobb motorsportos tapasztalattal rendelkezik. A csehek az utcai motorok mellett mezőgazdasági gépekre, munkagépekre is gyártanak abroncsokat, míg olyan neves motorsportos szériákban is szerepet vállanak mint a krosszmotoros világbajnokság, az MXGP. Az ANLAS ezzel szemben inkább csak utcai motorokra: robogókra, enduro motorokra gyárt abroncsokat, s a motorsport világába vélhetően a salakmotorozáson keresztül szeretne becsatlakozni.

Érdekesség, hogy a Mitas és az újdonsült Anlas mellett egy harmadik gumi, a JTR Speedway Tyre is megjelent a piacon. Az abroncsot a nyár folyamán lehetett először megvásárolni, s John Titman tervezte és fejlesztette, míg tesztelője az ausztrálok háromszoros világbajnoka, Jason Crump volt. A termék meglehetősen jól sikerült, a szezon hátralévő részében több salakszóró, köztük Antonio Lindback, Kai Huckenbeck és Martin Smolinski is használta, előbbi kettő ráadásul a Wroclawban megrendezett világjátékokon is.


Később az ausztrál Brady Kurtz a junior világbajnokság fordulóin koptatta az abroncsot, míg a szezon végeztével 2017 egyéni világbajnoka, Jason Doyle Ausztráliában tesztelte. A mildurai teszt sikeresnek bizonyult, a világbajnok új pályarekordot is felállított vele, míg tűrőképességét Jake Allen tette próbára egy lengyelországi edzésen, ahol 20 kört sikerült egy hátsógumival mennie. Mindezek után meglepő, hogy a egy török gyártó lép be a SpeedwayGP-be.

2018.02.25.

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here